2. The Molecule of More: How a Single Chemical in Your Brain Drives Love, Sex, and CreativityAnd Will Determine the Fate

Boek The Molecule of More: How a Single Chemical in Your Brain Drives Love, Sex, and CreativityAnd Will Determine the Fate

Ben jij een echte boekenwurm en ben je op zoek naar een nieuw pareltje om te lezen? Lees hier alles wat je moet weten over het boek The Molecule of More: How a Single Chemical in Your Brain Drives Love, Sex, and CreativityAnd Will Determine the Fate en bepaal of dit jouw nieuwste aankoop wordt. Veel leesplezier!

Specificaties boek The Molecule of More: How a Single Chemical in Your Brain Drives Love, Sex, and CreativityAnd Will Determine the Fate

9781948836586

Daniel Z. Lieberman

Benbella Books

Omschrijving van het boek The Molecule of More: How a Single Chemical in Your Brain Drives Love, Sex, and CreativityAnd Will Determine the Fate

Winnaar van de Next Generation Indie Book Awards 2020 - Wetenschapscategorie Finalist van de Forward Indies 2018 - Psychologiecategorie Waarom zijn we geobsedeerd door dingen die we willen, om ons vervolgens te vervelen zodra we ze hebben? Waarom is verslaving volkomen logisch voor een verslaafde? Waarom verandert liefde zo snel van passie naar onverschilligheid? Waarom zijn sommige mensen fanatieke liberalen en anderen hardcore conservatieven? Waarom blijven we altijd hoopvol op zoek naar oplossingen, zelfs in de donkerste tijden - en zijn we zo goed in het vinden ervan? Het antwoord ligt in een enkele chemische stof in je brein: dopamine. Dopamine zorgde ervoor dat de vroege mens overleefde. Duizenden jaren later is het de bron van onze meest basale gedragingen en culturele ideeën - en van vooruitgang zelf. Dopamine is de chemische stof van verlangen die altijd om meer vraagt - meer spullen, meer stimulatie en meer verrassingen. In de zoektocht naar deze dingen wordt het niet tegengehouden door emotie, angst of moraliteit. Dopamine is de bron van al onze drangen, dat kleine beetje biologie dat ervoor zorgt dat een ambitieuze zakelijke professional alles opoffert voor succes, of dat een tevreden echtgenoot risico's neemt. De Molecule of More onthult de diepgaande invloed van dopamine op ons dagelijks leven en legt uit waarom we bepaalde keuzes maken en waarom we soms vastlopen in patronen van gedrag.

Veelgestelde vragen over The Molecule of More: How a Single Chemical in Your Brain Drives Love, Sex, and CreativityAnd Will Determine the Fate

De auteur van The Molecule of More: How a Single Chemical in Your Brain Drives Love, Sex, and CreativityAnd Will Determine the Fate is . Uitgeverij Engels heeft het boek uitgegeven.

The Molecule of More: How a Single Chemical in Your Brain Drives Love, Sex, and CreativityAnd Will Determine the Fate is geschreven in het .

The Molecule of More: How a Single Chemical in Your Brain Drives Love, Sex, and CreativityAnd Will Determine the Fate telt Benbella Books pagina’s.

The Molecule of More: How a Single Chemical in Your Brain Drives Love, Sex, and CreativityAnd Will Determine the Fate is verkrijgbaar als 9781948836586.

The Molecule of More: How a Single Chemical in Your Brain Drives Love, Sex, and CreativityAnd Will Determine the Fate heeft aks oorspronkelijke releasedatum Daniel Z. Lieberman. Het EAN nummer van The Molecule of More: How a Single Chemical in Your Brain Drives Love, Sex, and CreativityAnd Will Determine the Fate is .